Ministerstvo kultury zastřešuje společně odbor církví i odbor umění. Mezi jednotlivými protagonisty panuje jistý nesoulad.

17.4. 2013

Vážený pane Turnere,

moc vás zdravím!
Kdysi jsem chtěl být malířem a dobrým malířem.
Bůh mě naštěstí potřeboval jinde...
Národní galerii, sekci moderního umění, jsem naposledy
navštívil asi před dvaceti lety a už tehdy se mi dostalo
takových zážitků (jako žebřík na stěně s popiskou: "žebřík"),
že jsem tam od té doby raději nebyl.
Umělci typu Kokolia a Knížák - a k nim bohužel musím
přiřadit i vás - přispěli a přispívají k úpadku českého umění.
Jsem přesvědčen o smyslu umění.
Vaše umění je nesmysl.
Dělat prehistorické sochy je asi takový nesmysl, jako kdyby
si člověk kromaňonský hrál na Ivana Aivazovského.
Současné neumění neuznávám a je k zblití.
Prozrazuje krizi a bezduchost dnešní doby.
Vraťte se k hodnotám, mějte víru, neživořte, tvořte, pozvedejte
DUCHA A DOBRO A KRÁSNO! (ještě to existuje!)
Ale nezoufejte, tak jako pan Kokolia jednou přehrabe všechen
ten balast na svém dvorku, tak i Bůh přehrabe všechny
zbytečnosti a zůstane jen to, co je věčné.
Ať žije umění a umělci a svoboda!
A ať žijou i normální lidi - Bohu díky!
Hlavně buďte šťastný.
Pa

Mgr. Petr Misař, farář.